Press ESC to close

طرز تهیه سوپ جو

سوپ جو یکی از بهترین و پرطرفدارترین سوپ های ایرانی می باشد که در آموزش آشپزی امروز به آن می پردازیم. طرز تهیه به صورت مجلسی و رستورانی بسیار راحت می باشد که در مقاله آموزشی امروز همراه لنزی باشید.

معرفی سوپ جو

سوپ جو یه عنوان یک پیش غذای خوش مزه می باشد که در بسیاری از رستوران ها و مجالس از آن استفاده می شود. خیلی ها تصور می کنند این سوپ یک غذای سبک است اما این باوری غلط است. این سوپ دارای مواد معدنی و ویتامین بسیاری می باشد و می توان آن را یک غذای کامل دانست. برای اولین بار این سوپ در ایران ساخته شد و معمولا نیز در دمای گرم و داغ سرو می شود.

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه سوپ جو برای ۴ نفر به شرخ جدول زیر می باشد:

مواد لازممیزان
جو پوست کنده۱ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
هویچ۲ عدد
پیاز۲ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه میزان لازم
طرز تهیه سوپ جو

دستور پخت و طرز تهیه سوپ جو

مرحله اول – آماده سازی جو

ابتدا جو پوست کنده را در مقداری آب خیس کنید و به مدت حداقل ۶ ساعت کنار بگذارید تا به خوبی خیس بخورند. اگر زمان دارید بهتر است جو را از شب قبل در آب بخوابانید. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم – پخت جو

میزان حرارت زیر جو باید مناسب باشد. هر چند دقیقه یک بار باید جو را هم بزنید تا به کف قابلمه نچسبد. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند. زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آنرا از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم – آماده سازی پیاز و هویچ

در این مرحله پیاز ها و هویچ هایتان را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقدار بسیار کمی روغن ( یک قاشق غذاخوری ) روی شعله ملایم حرارت تفت دهید. لازم به ذکر است جهت خرد کردن می توانید از رنده نیز استفاده کنید. مقدای ادویه نیز اعم از نمک و فلفل سیاه و زردچوبه نیز به آن ها اضافه کنید.

مرحله چهارم – پخت مرغ

سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزیدو روی حرارت قرار دهید تا نیم پز شود. ( می توانید آبپز کردن سینه مرغ را از اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل نشوید ) سپس سینه مرغ را به صورت ریش ریش خرد کنید. بعد از آن با پیاز ها و هویچ ها روی حرارت کم تفت دهید.

مرحله پنجم – پخت نهایی طرز تهیه سوپ جو

تمامی مواد ها را در داخل یک قابلمه قرار دهید و با میزان ۳ لیوان آب روی حرارت می گذاریم. سپس مقدای رب گوجه فرنگی همراه با کمی آبلیمو اضافه می کنیم. در ده دقیقه پایانی نیز کمی ادویه جات اعم از نمک و فلفل به سوپ مان می افزاییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مرتبط با وب سایت مجله خواندنی لنزی می باشد