Press ESC to close

دانستنی درباره سوئیس ‏

در مقاله امروز دانستنی هایی درباره سوئیس ‏را می شناسید. سوئیس یک کشور کوچک در اروپا با جمعیت ۸.۶ میلیون نفری می باشد. با کشورهای اتریش، ایتالیا، آلمان و فرانسه همسایه است. سوئیس، سرزمینی است که با لقب بهشت اروپا شناخته می‌شود.

درباره سوئیس

سوئیس کشوری بسیار زیبا در اروپای مرکزی می باشد که به صورت رسمی پایتختی ندارد ولی بزرگترین شهر آن زوریخ می باشد. ژنو نیز یکی از شهر های اقتصادی و مشهور این کشور می باشد. همواره این کشور در جنگ ها اعلام بی طرفی می کرده است. یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد. واحد پولی کشور سوئیس نیز فرانک می باشد. دانستنی درباره سوئیس باعث می شود تا شناخت بهتری به این کشور پیدا کنید.

سوئیس، بالاترین استاندارد زندگی

وضع اقتصادی و آزادی و رفاه بیش از اندازه ای که به صورت استاندارد در این کشور وجود دارد. به همین خاطر در حال حاضر سوئیس یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است. سوئیس ۲۶ ایالت زیبا و به طور کلی با مساحت ۴۱٬۲۸۵ کیلومتر مربع می باشد. رشته کوه های زیبای آلپ نیز از این کشور عبور می کند. کوهستان‌های این کشور میزبان گردشگرانی هستند که برای ورزش‌های برفی به این سوئیس سفر می‌کنند.

سوئیس

شرکت رولکس بهترین شرکت ساعت سازی دنیا است که یکی از لوکس ترین برند های جهان محسوب می شود. این برند شرکتی نیز در سوئیس می باشد.

بهترین مناظر طبیعی دنیا

سوئیس دارای بهترین مناظر طبیعی دنیا می باشد. بی‌دلیل سوئیس را بهشت اروپا نمی‌خوانند!. از نظر داشتن جنگل ها و منابع طبیعی فراوان جزو بهترین مناطق دنیا برای سفر نیز می باشد. ۱۸ پارک ملی و ۱۵۰۰ دریاچه در سوئیس وجود دارد.

دانستنی درباره سوئیس ‏

جالب است بدانید سوئیس از نظر تناسب اندام افراد نیز جزو تاپ های اروپا است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سوئیسی‌ها کم‌ترین میزان چاقی در کل قاره اروپا را دارند. تنها ۱۷.۵ درصد از جمعیت کشور دچار چاقی (نه اضافه وزن) هستند. از دیگر دانستنی هایی درباره سوئیس می توان به آغاز میان‌ سالی‌ در سوئیس از ۴۳ سالگی آغاز می‌شود و در حال حاضر پس از ژاپن بیشترین نرخ امید به زندگی در جهان به سوئیسی‌ها تعلق می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مرتبط با وب سایت مجله خواندنی لنزی می باشد